donderdag 9 januari 2014

Hoe maak je je kwasten schoon?

Hee meiden, ik laat jullie zien hoe je je kwasten kunt schoon maken!
Als eerste zorg je dat je een soort van verhoginkje hebt om je kwasten te laten drogen. Ik heb dat zo gedaan door een krullenmousse flacon onder de handdoek. Dit is dus een soort droogrekje!



Dan pak je een bakje en daar doe je een druppeltje shampoo in, en dan voeg je lauw-koud water erbij. Ik gebruik daarvoor zwitsal shampoo, gebruik geen heftige shampoo's voor geverfd haar maar gewoon een basic shampoo. 


Zoals jullie kunnen zien is de kwast niet meer heel paars zoals die eerst was (het verschil kun je zien aan de bovenste en onderste haartjes!) want dat is mijn soort van poederkwast en daar is nu veel poeder op.

Nu dip je je kwast in het sopje, net boven het ijzer stop je, andere kan de lijm losgaan en dan ook de haartjes.

Dan ga je verder op je hand. Ga met draaiende bewegingen over je hand heen met de kwast, totdat je denkt dat hij schoon is (dat kun je zien aan het kleine laagje water dat je op je hand hebt van de kwast). Dan spoel je je kwast af met koud water, en leg je het op je "droogrekje". Let wel op dat je je handvatje op de mousse flacon legt zodat geen water erin kan lopen!
En zo ga je door met al je kwasten! Ik heb maar 3 kwasten dus dat was niet zoveel werk, maar als je meerdere kwasten hebt dan duurt dat wel even.
Mijn kwasten:
De kleine kwast: Een kabouki kwast van essence, 4,- dacht ik 😳.
De paarse kwast: uit tasje met een aantal tools van max &more van de action. Het tasje 1,- of 2,- 😳maar ik had het van de Sint gekregen.
De wit-zwarte kwast: een foundation kwast van Hema, maar ik gebruik hem als masker kwast. Ook iets van 3,- of 4,- euro😳.
De kwast van essence droogde snel van de buitenkant maar van de binnenkant duurde het wel even. De Hema en de andere kwast droogde pas 1uur erna of zo.
 
 
Vonden jullie dit handig? Zet het maar bij de comments!

Xoxo lieve

Geen opmerkingen:

Een reactie posten