vrijdag 10 januari 2014

Tips tegen pluizig haar!

Hee meiden, persoonlijk had ik hier heel veel last van: pluizig haar!!! Het is zóóó vervelend!! Hier heb ik een paar tips voor!

Shampoo conditioner en masker:
Ik heb laatst ontdekt dat de shampoo, conditioner en 1 minuut masker van andrelon heel fijn zijn! Het is van de Oil&Care lijn. Dit is dus echt een aanrader van mij! Gebruik het haarmasker niet vaker dan 1 keer per week.

Welke kant was je je haren:
Het slimste is ook om je haren naar 1 kant te wassen. Hoe ik dat doe is altijd met mijn handen van voor naar achter te gaan.

Borstels:
Gebruik een goede borstel. Een goede borstel gaat bij mij mijn pluizend haar best tegen. Het is soms even uitproberen welke borstel het beste bij jouw haartype past, maar in de meeste gevallen wordt een kunststof borstel af ge raden voor droog en pluizig haar. Ik zelf heb wel een kunststof borstel, maar het maakt mij eigenlijk niet veel uit. Een houten borstel helpt je bij het goed in model brengen van je haren. Ik raad je aan om een grote borstel te gebruiken, en niet een kleine; een kleine borstel kun je wel gebruiken als je kleine details in je haar wilt. Je kunt ook beter geen kam gebruiken.

Niet kammen:
Als je echt HEELE erge kroes haren hebt, kun je ze beter alleen borstelen als je je bent aan het douchen; en als je je haren droog hebt gewoon niet! Ik zag laatst op een tv programma dat er een vrouw was en die had kroes haar, ze kamde haar haren en POEF... toen waren haar haren super pluizig. Dus ik raad aan bij kroesharige om niet je haar droog te borstelen, maar in de douche als je haren nat zijn. Bekijk anders eens dit artikel.

Je haren föhnen:
Ik föhn mijn haren bijna nooit. En als ik dat doe doe ik dat met een borstel en een föhn. Hoezo? Als ik mijn haren gewoon föhn zonder borstel word het ook super pluizig (als ik de andrelon shampoo, conditioner en 1 min. masker niet gebruik). Ik doe precies hetzelfde wanneer  ik mijn haar prep, maar dan zonder mousse! Bekijk dit filmpje hoe je je haar prept! Als ik mijn haren niet föhn dan laat ik ze gewoon drogen (hihi nogal logisch), maar dan heb ik wel alle spullen van andrelon gebruikt!



Ik hoop dat jullie dit interessante en handige tips vonden!
Veel succes met je haren!

xoxo lieve

Geen opmerkingen:

Een reactie posten