donderdag 13 maart 2014

Tips om te bloggen!!

Hee meiden, ik heb hier een aantal tips om te bloggen.


Waarom?
Ik denk dat je jezelf ten eerste de vraag ‘Waarom?’ moet stellen. Wat is je reden voor het beginnen van een blog? Komen in je antwoord de woorden ‘gratis spullen’, ‘beroemd’ en ‘fans’ voor, dan zou ik nog een keer heel goed nadenken over wat een blog voor jou betekent. Natuurlijk leek het me leuk om bekend te worden, maar dat was absoluut niet de hoofdreden.
Bedenk een naam! 
Pak pen en papier en brainstorm over een naam voor jouw (beauty)blog. Dit kan alleen, of samen met een vriendin. Let wel, als je de naam 'beauty' in je naam verwerkt wordt er vaak wel meteen stempel op je blog gedrukt. Dit geldt ook voor 'fashion'. Wil je het wat algemener houden dan kun je kiezen voor zoiets als ByLieve.nl of LieveSmeets.nl of misschien liever je eerste en tweede naam, Lieve-Franca.nl. Bedenk een leuke naam(;

Waarover?
Dat bepaal je helemaal zelf!
Starten
Als je eenmaal je naam hebt moet je natuurlijk checken of hij niet al bestaat. Check het via google.com of nog beter:  whois.net. Mocht je domeinnaam nog niet bestaan vraag hem dan meteen aan (google op domeinnaam registreren). Dit kost zo'n 15 euro per jaar. Maar ik heb het via Blogger gedaan. Je kunt het ook via Wordpress doen.



En nu?
Je hebt je blognaam, eventueel een domeinnaam en je hebt een account aangemaakt bij een blog platform. What now? Nu ga je schrijven:) Heb je al ervaring ermee dan zit het je mee, maar anders moet je het gaan oefenen, dat heb ik ook moeten doen. Ga dus niet alles kopiĆ«ren en plakken. 

Veel succes met het maken van je blog (; 

Xoxo lieve








Geen opmerkingen:

Een reactie posten